Історія
Історія
Шановні друзі!
Отже, у медіа-просторі з'явилося ще одне наукове видання. Для чого воно побачило світ? Новий амбіційний проект? Або данина моді? Або ж спроба заповнити певну прогалину? Відповідь на ці питання зрештою дасть наш читач, ми ж хочемо пояснити наш задум та очікування.
Цікавість до антропологічної проблематики зростає в усьому світі, і Україна не є виключенням. Сьогодні триває активний пошук нового статусу людини у глобалізованому інформаційному суспільстві, нових соціальних конструкцій. Усвідомлення безпосередньої залежності якості змін у культурних, наукових і соціальних системах від розвитку кожної особистості спонукає науковців до глибинного аналізу сутності особистості, визначення її місця та ролі в сучасних цивілізаційних процесах.
У цьому контексті значно посилюється увага дослідників і до процесу становлення особистості, зокрема, і до дитячого періоду розвитку. Тим часом, дотепер немає жодного наукового видання, присвяченого системному аналізу та експертним дискусіям із проблем змісту і статусу дитинства в сучасному суспільстві, особливостей процесу соціалізації дітей та напрямків його змін, сучасної державної політики в сфері охорони дитинства. Було б перебільшенням стверджувати, що зазначені питання ігноруються або перебувають на узбіччі наукової дискусії. Ні, це не так. Однак подібне обговорення або занурене в інші контексти, або носить фрагментарний характер.
Останнім часом у суспільстві став відчуватися соціальний запит на наукове осмислення змісту, механізмів і результатів розвитку дитини як майбутнього члена суспільства, здатного забезпечити його прогрес. Для задоволення зазначеного запиту необхідний конструктивний діалог між державою, суспільством та представниками освітньої сфери, який і покликаний забезпечити «Вісник Інституту розвитку дитини».
Його мета – висвітлювати результати найновіших досліджень у сфері роботи з дітьми, виконаних як в Україні, так і за кордоном, сприяти організації наукової дискусії з актуальних проблем дитячого розвитку, представляти дослідників, які займаються зазначеною проблематикою. Розвиток дитини – складний процес, що з особливою гостротою постає в ранньому та дошкільному дитинстві, на етапі вступу дитини до школи, у підлітковому та юнацькому віці. Вдумливий погляд фахівців на актуальні проблеми навчання, виховання та розвитку особистості зможе допомогти педагогам та батькам у вирішенні низки освітянських завдань.
Ми сподіваємося, що журнал зробить свій внесок у вирішення досить широкого кола питань:
- методологічних – дискусії про зміст і проблеми процесу розвитку дитини, демонстрація нових методів досліджень у цьому напрямку;
- аналітичних – аналіз процесів, що відбуваються у соціальній сфері і визначають якість дитинства в Україні та світі;
- інформаційних – подання результатів нових досліджень з філософії, педагогіки та психології;
- просвітницьких – рецензування нових книг найбільш авторитетних вітчизняних та закордонних авторів, в яких висвітлюється проблематика дитинства;
- зміцнення експертного співтовариства – міжрегіонального, міждисциплінарного, міжнародного.
Переконаний, що «Вісник Інституту розвитку дитини» посяде гідне місце серед наукових видань України, буде сприяти поширенню новітніх знань і технологій серед загалу вітчизняних дослідників, працівників освітньої галузі, аспірантів і студентів педагогічних вищих навчальних закладів.
Видатний фізик С.І. Вавілов писав, що «питома вага науки визначається не тільки коштами, що відпускаються державним бюджетом, кількістю науково-дослідних інститутів, але, насамперед, кругозором науковців, висотою їхнього наукового польоту». Немає сумніву, що саме цій меті буде слугувати наш часопис. Перший крок зроблено. У добру путь.
В.П.Андрущенко
Ректор Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова,
член-кореспондент НАН України, академік АПН України,
доктор філософських наук, професор