Що таке іграшка, яку вона відіграє роль в житті дитини?.. Іграшка – культурне явище, що впливає на свідомість дитини, закладає розуміння прекрасного, початкові знання про добро і зло, дає яскраві образи. Трапляється, що діти самі знаходять собі «іграшки», що відповідають певним не визначеним «на око» потребам. Проте на вибір сьогоднішніх дітей величезний вплив має ТБ та широкий асортимент у магазинах, не розбірливе та легковажне ставлення батьків до іграшок. Погана іграшка – більше, ніж некрасивий, не функціональний предмет – це антиірашка, що формує спотворені цінності у дитячій душі, призводить до утрати відчуття реальності.
Багато сучасних іграшок – видумка дорослих, маркетинговий хід, а не турбота про менших членів суспільства, це значний зсув (у негативний бік) картини світу. У своїй більшості до сучасних іграшок можна додати приставку «анти», вони не орієнтують наших дітей на позитивні цінності культури, духовні образи, а множать злість, насилля, ненависть, розпусту, меркантилізм.
Діти, наслідуючи один одного, можуть вимагати купити «погану» іграшку. Що ж робити у такому випадку? Найперше, потрібно привчати дитину до «правильної» іграшки, прищеплювати гарний смак. Наступним кроком стане купівля гарної іграшки та пояснення чому саме ця іграшка, розповісти історію про неї, включити дитину до ігрової ситуації. Ще одним позитивним моментом є бажання створити разом з дитиною іграшку з підручних матеріалів (залишків тканини, ниток, соломи, жолудів та каштанів, пір’я тощо), залучити до вибору матеріалів, їх поєднання, оформлення.
Отже, корисна іграшка має виховну мету – навчати добру, естетиці, мудрості, співпереживанню. А що ж несе те, що називаємо «антиіграшкою»? Ось на ці питання намагались дати відповіді студенти під час засідання клубу.
Так, активними учасниками засідання стали студенти ІІІ курсу: Шкарупа Я., Коломієць Д., Петрусь Я., Шаргар А, Терета В., Малій В., Добровільська М., Буз А., Хрящевська О., Прокоф’єва Т., Шрамченко Ю. У обговоренні приймали участь: Савчук О., Кравець Ю., Шершень І., Бутила Ю. Студенти на конкретних прикладах розібрали позитивні (їх виявилось занадто мало) та негативні сторони сучасних іграшок, вказали на риси характеру, які вони розвивають у дітей.