Счастье - это мягкие, тёплые ладошки. За диваном фантики, на диване крошки. Что такое счастье - проще не ответить. Счастье есть у каждого, у кого есть дети!!!

Благодійні акції  

   

Опитування  

Що було головною причиною вибору Вашого ВНЗ і спеціальності?

Власне бажання - 47.1%
Престиж професії - 23.5%
Можливість подальшого працевлаштування - 22.1%
Порадили батьки - 7.4%

Total votes: 68
   

QR-код  

chart ird

   

Реорганізація

З метою проведення структурними підрозділами університету освітньої діяльності у відповідності до Закону України "Про вищу освіту", на виконання наказу ректора від 07. 10. 2015 р. №492 щодо впорядкування структури НПУ імені М.П. Драгоманова, рішення Вченої ради університету від 24.09.2015 р. (протокол №3): Інститут розвитку дитини реорганізований шляхом приєднання його до структури Інституту педагогіки та психології (з 01.01.2016 р. - Факультет педагогіки та психології). 

   

Методична допомога викладачеві. Розробки різних видів лекцій.

ТЕМА: " Розвиток здібностей і творчості дітей дошкільного віку в образотворчому мистецтві".
МЕТА: Ознайомити студентів з поняттям дитячої творчість в образотворчому мистецтві. З'ясувати етапи творчої діяльності, її мотиви. Розкрити умови розвитку дитячої творчості в образотворчому мистецтві.
    Розвивати у студентів творче мислення, вміння аналізувати нову інформацію.
    Виховувати вміння працювати в колективі, з повагою ставитися до викладача і інших студентів.
ПЛАН
   1. Творча особистість на сучасному етапі.
   2. Загальні питання про здібності в образотворчому мистецтві
    а) поняття здібності і задатки;
    б)структура здібностей;
    в) композиційні помилки в малюнках дітей.
   3. Своєрідність творчості дітей дошкільного віку в образотворчому мистецтві
    а). Особливості дитячої творчості;
    б). Етапи творчої діяльності дітей;
    в). Умови розвитку творчості дітей дошкільного віку в образотворчому.
мистецтві.
  4. Особливості навчання спрямованого на розвиток творчості дітей.
Передбачувані інтерактивні прийоми: питання, приклади з досвіду, елементи дискусії.
    Завдання для самостійної роботи: Підготувати реферат на тему питання художньо - творчого розвитку дітей у дослідженнях В.Сухомлинського.

    Література:
   1. Виготський Л.С. Воображение и творчесть в детском воздаєте: Психологический очерк - М.: Просвящение 1991
   2. Казакова Т.Г. Изобразительная деятельность и художественное развитие дошкольников. -М: Педагогіка, 1983.
  3. КомароваТ.С. Изобразительное творчество в детском саду. - М.: Педагогика, 1990.
  4. Романец В.А. Психологія творчості. - К.: Либідь, 2005.
  5. Художественное творчество и ребенок: Монографія. Под ред. Н.А.Витлугиной. -М.: Педагогіка 1972.
  6. Шульга Л.М. Коли оживають речі. Розвиток творчих здібностей дошкільників на заняттях з малювання.
  7. Блащук Л.А. Радість творчості. Дошк.вих.- 1984 №1

    1. Творча особистість на сучасному етапі.
  Творчість - це діяльність    
  Ознаки творчості - неповторність, оригінальність, суспільно - історична унікальність.
  Будь - яка фізична праця за певних умов може стати творчою діяльністю.
  Досліджували процес формування творчої особистості таки вчені: П.Якобсон, П.Єнгельмейєр, З.Борисова, О.Рубінштейн, Л.Коган, Р. Арнхейм, Л.Венгер, О.Запорожець, Л.Виготський.
Становлення і розвиток творчості людини.
Аналіз внутрішніх психологічних особливостей:
   -  задатки
   -  здібності
   -  обдарованість
   -  талановитість
  -  геніальність.
 2.  Здібності - психологічна властивість людини, що забезпечують порівняну легкість і високу якість оволодіння певною діяльністю.
Основою здібностей є задатки.
 Задатки це - вроджені особливості які визначають міру , рівень розвитку здібностей.
 Задатки які необхідні для образотворчої діяльності: (самостійно)
    Види здібностей (самостійно)
а)  загальноінтеліктуальні здібності
б)  Спеціальні здібності
     Структура здібностей по Ковалеву
   -  Уява (провідна уява)
   -  Опірні здатності
   -  Здібності, що складають тло образотворчої діяльності
  Етапи розвитку образотворчих здібностей
  а) Дозображувальний етап Характеризується: відсутністю задуму, і відсутністю умінь для виконання цього задуму.
Значення до зображувального етапу (самостійно)
  б) Зображувальний етап В зображувальний період розвиваються таки здібності:
  -  Здібність передавати форму предмета
  -  Розвиток здібностей передавати пропорцію;
  -  Розвиток здібностей передавати рух;
  -  Розвиток кмпозиційних здібностей;
  -  Здібність передавати багатопланові композиції;
   - Розвиток здібностей передавати колір.
  Композиційні помилки в малюнках
  3. Своєрідність творчості дітей дошкільного віку в образотворчому мистецтві.
  Творчість -    
  Дослідження творчої діяльності дітей науковцями: Е.Фльоріна, Н.Сакуліна, В.Мухіна, Л.Виготський,          Т. Комарова, Н.Вітлугіна.
 Педагогічна цінність дитячої творчості: (самостійно)
  Мотиви які спонукають дітей до творчої діяльності:
   -    природна схильність до активної діяльності (В.Сухомлинський, М.Скаткін, І. Вовкова);
   -    потреба у самовираженні і самоствердженні в очах дорослих (З.Борисова, С.Лука, В.Моляко);
   -    потреба у способу вияві творчих здібностей (Г.Айзенк, В.Паламарчук).
  Етапи творчої діяльності дітей в образотворчому мистецтві.
  а)  Нагромадження первісних уявлень;
  б)  Виникнення задуму;
  в)  Реалізація задуму.
  г)  Поява нового художнього образу
  Своєрідність творчості дітей дошкільного віку полягає в тому. Що у них відсутній етап виношування задуму. Дитяча творчість обумовленна недосконалим мисленням, малим життєвим досвідом, уява бідна, слабка, не стійка але смілива, дитина не сумнівається а відразу творить.
       Умови розвитку творчості дітей в образотворчому мистецтві.
   1. Об'єктивні умови: створення творчої атмосфери в групах, формування суспільно - значимих і особистісна - значимих мотивів творчої діяльності, заохочення до оригінальних і самостійних рішень, наявність різноманітних зображувальних матеріалів, організація конкурсів змагань виставок.
  2. Суб'єктивні умови: орієнтація на індивідуальність дитини (темперамент, здібності, нахили, уподобання), життєвий досвід, наявність різнобічних інтересів до предметів і явищ навколишнього світу, розвинене образне і логічне мислення, образна пам'ять, відтворююча і творча уява, добре володіння спеціальними знаннями, уміннями і навичками в галузі образотворчої діяльності.
   4. 0собливості навчання спрямованого на творчій розвиток.
  Навчання це -    
    Формами організації навчального процесу з метою розв'язання творчих завдань є: заняття, цільова прогулянка, екскурсія, заняття - бесіди з естетичного сприймання спеціально дібраних творів образотворчого мистецтва, сприйняття літературних та музичних творів, лялькових вистав тощо.
У ході ознайомлення дітей з особливостями творчого пошуку і втілення задуму використовують методи:
  -  дослідницький ( спрямований на формуванні у дітей здібностей до образотворчої діяльності);
  -  метод засвоєння слів-понять пов'язані з образотворчою діяльністю;
  -  демонстрація раціональних прийомів виконання поставленого завдання;
  -  усна інструкція;
  - бесіда;
  -  розповідь яка супроводжується ілюстративним матеріалом;
  Прийоми навчання:
   Зміст навчальних образотворчих завдань за ступенем складності умовно можна поділити на 4 групи.
   Група завдань об'єднує предмети форма яких у своїй основі містить обрис геометричних фігур, але з незначною зміною:
   1.  група завдань об'єднує об'єкти форма яких нагадує дітям раніше засвоєні фігури , але із значною індивідуальною різницею.
   2.  групу складності завдань утворюють об'єкти конструкція яких складається з кількох деталей.
   3.  групу складності завдань становлять предмети аморфні (не мають постійної визначеної форми)
   Підготовка вихователя до творчої роботи з образотворчого мистецтва з дітьми:
    - визначення тематики завдань;
    - створення належного емоційного настрою;
    - виділення мотиву досягнення результатів образотворчої діяльності;
    - знайомство дитини з послідовністю і правилами виконання завдань;
    -  навчання техніки виконання. Оцінка композиції


   

GTranslate  

English French German Italian Portuguese Russian Spanish
   

Репозитарій НПУ  

   

Педагогічна преса  

   

Новини та оголошення  

   

Спілкування  

   

Всього відвідувань  

33640735
Сьогодні
Вчора
Цього тижня
Минулий тиждень
Цього місяця
Минулий місяць
Всього
8898
24895
33793
174384
652853
31844080
33640735

Your IP: 18.221.165.246
Server Time: 2024-04-23 09:28:50
   

Хто на сайті  

На сайті 394 гостей та відсутні користувачі

   

Використання матеріалів сайту можливе лише при згоді адміністрації порталу та активного посилання.
Всі права захищено!

Сайти, які підтримуються службою порталу
НПУ імені М.П.Драгоманова
Факультети
Інженерно-педагогічний факультет :: Історичний факультет :: Факультет іноземної філології :: Факультет інформатики :: Факультет менеджменту освіти та науки :: Факультет мистецтв імені Анатолія Авдієвського :: Факультет педагогіки та психології :: Факультет політології та права :: Факультет природничо-географічної освіти та екології :: Факультет психології :: Факультет соціально-економічної освіти та управління :: Факультет спеціальної та інклюзивної освіти :: Факультет української філології та літературної творчості імені Андрія Малишка :: Факультет фізичного виховання, спорту і здоров`я :: Факультет філософії та суспільствознавства :: Фізико-математичний факультет
Кафедри
Кафедра педагогчної творчості :: Кафедра педагогіки, теорія та історії педагогіки :: Кафедра методики викладання російської мови та світової літератури :: Кафедра етики та естетики :: Кафедра управління та євроінтеграції :: Кафедра філософії :: Кафедра інформатики
Персональні сайти
Андрущенко В.П. :: Бех В.П. :: Жалдак М.І. :: Борисенко В.Й. :: Франчук В.М. :: Франчук Н.П.
Інші сайти
Асоціація випускників :: Система управління електронними курсами НПУ :: Система управління електронними курсами інституту інформатики :: Система управління електронними курсами інституту інформатики (студенти) :: Простір гуманітарної комунікації :: Лабораторія археологічних досліджень :: Кабінет-музей М.П.Драгоманова :: Україна і становлення конституціоналізму в Європі :: Центр культури. НПУ